יום שישי, 13 ביוני 2014

אפל לקראת סחר אלקטרוני במובייל והקשר לענף התיירות


אפל לקראת סחר אלקטרוני במובייל – השלכות לתחום התיירות והנסיעות
במהלך כנס המפתחים WWDC של אפל שהתקיים ביוני, הכריזה החברה כי היא פותחת את טכנולוגיית סריקת האצבע (Touch ID) למפתחים צד שלישי. אם אפל יוצאת במהלך כזה, קרוב לוודאי שיש לה פתרון למסחר במובייל. ואכן, עם בסיס יוזרים של יותר מ-500 מיליון ומאות מיליונים של פרטי כרטיסי אשראי, זה לא יהיה מפתיע אם החברה תשחרר פתרון תשלום דרך המובייל יחד עם אייפון 6.
המשמעות לתעשיית התיירות, בה אפשרויות תשלום אלטרנטיביות, ובמיוחד דרך המובייל, הולכות ותופסות יותר ויותר פוקוס, ברורה. דוח WorldPay שחקר מפת דרכים אלטרנטיבית לתשלום והפצה של חברות תעופה – ופורסם בסוף 2013 מצא:
57% מ56 חברות תעופה מאמינות שהמובייל הוא בעל הפוטנציאל הגדול ביותר להוביל רווחים בשנתיים הקרובות
32% מחברות התעופה מתכננות להציע תשלום דרך המובייל בשנתיים הקרובות
89% תאמצנה שיטות תשלום אלטרנטיביות על מנת לעמוד בדרישת הלקוחות
64% מצפות לחסכון בעלויות משיטות תשלום אלטרנטיביות
אם ניקח צעד אחורה, ונתבונן בתהליך הבוקינג השלם בתחום התיירות, המובייל משחק תפקיד מרכזי בשלב התחקיר, אבל אנשים עדיין מבצעים את הרכישה עצמה בטאבלטים ובמחשבים שלהם, אומר תומס הלדורף (VP Travel ב-Worldpay). הטמעה של טכנולוגיית ה- Touch ID בתהליך התשלום תאפשר ללקוחות לסרוק את האצבע שלהם על מנת לבצע תשלום מאובטח, ותשפר במידה משמעותית את חוויית התשלום של הלקוחות. פתרון פשוט ובטוח למסחר במובייל יאפשר רכישות תוך כדי טיול, למשל: הזמנה של מלונות ברגע האחרון, שדרוג חדרים, סיורים מודרכים, כרטיסי כניסה לאתרים ועוד.
כאשר מצרפים את זה לטכנולוגיות נוספות כמו טכנולוגיית ה- iBeacon של אפל מתחילה להתקבל תמונה הוליסטית של אקוסיסטמה של תשלום, שבשאיפה תביא לשינוי בתפיסת הלקוחות, ולאימוץ של תשלום דרך המובייל בשוק התיירות והנסיעות.
זה לא רק משחק של אפל
מפתחי פייפאל שנכחו בכנס המפתחים של אפל – כפי הנראה – כבר עובדים על הטמעת הפיצ'ר לתוך האפליקציות שלהם וקרוב לוודאי ספקי תשלום אחרים ילכו בעקבותיהם.
אבל לא לכולם יש אייפון
אסור להתעלם ממיליוני המטיילים שאין להם אייפון, אבל עדיין היו רוצים ליהנות משימוש נוח ובטוח במובייל שלהם לרכישות. אימות באמצעות two-factor SMS זאת גם שיטה בטוחה להעברת כספים במהירות ובקלות, והיא זמינה לא רק למשתמשים בטלפונים חכמים.
חשוב שעסקים בתחום התיירות והנסיעות יבינו איזה פתרון תשלום עובד הכי טוב ובאילו שווקים, זאת כדי להעניק את חוויית התשלום הטובה ביותר ללקוחות המקומיים ולהעלות את המכירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה