יום שני, 28 במאי 2012

למה להיות תיירותי-חברתי והצעה לנוסחה מנצחת בפרסום רשומה.




הרשתות החברתיות כאן כדי להישאר ולהמשיך לשנות את העולם בכלל ואת עולמנו התיירותי גם.

ברור לגמרי שמשהו גדול מתחולל ומשפיע על תחום התיירות ומצד שני לא לגמרי ברור כיצד אנחנו בתיירות מצטרפים למחול החברתי הזה

ברשומה הזאת ובאלה שיבואו אחריה אנסה להאיר מעט את הדגשים והכיוונים לפעילות מוכוונת תיירות ברשת החברתית.

חשוב להבין, להבדיל מכל הפעילויות שהורגלנו אליהן בעבר בפרסום וכו', ברשת החברתית 

אי אפשר ואסור לזייף. לא ניתן להעיד על עצמנו וגדולתנו, קודם לכל צריך להיות מוכנים לנהל שיח כן ישיר ופתוח עם הלקוחות והקוראים הפוטנציאלים.

האינדיקציה המרכזית להצלחה ברשת החברתית היא השיחה. כלומר מספר התגובות לרשומה ומה שחשוב ומרכזי יותר – הדיאלוגים שנוצרים בין המגיבים לבין עצמם בנוסף לשיח עם כותב הרשומה .

לא ניתן להתעלם מהרשתות החברתיות מכוון שממש ברגעים אלו, כמו בחיים שלפני עידן הרשת החברתית, מישהו מדבר עלינו מאחרי גבנו לטוב או לרע ועלינו להיות מוכנים להשתתף בשיח החברתי בכלל וזה התיירותי הקשור בנו בפרט.

הנוסחה לרשומה מנצחת 

מהתבוננות ברשומות רבות ברשתות החברתיות ניסחתי לעצמי שלושה קריטריונים לכתיבת רשומה מנצחת: עניין, רגש,כדאיות.


חשוב להדגיש כי ב"עניין" ו"כדאיות" אנו מתייחסים למושגים האבסולוטיים כפי שהם נתפשים בעיני הקוראים ולא בעיני המפרסם. "כדאיות" או בלבושה המעודכן ברשת החברתית כ"ערך" הינה פרמטר שהרשת החברתית אוהבת במיוחד. הגולשים מחפשים
ערכים מוספים ולא הצעה לעיסקה. בעניין "הרגש" מיותר להכביר מילים. למרות המחשבה המקובלת שאנחנו "בעידן הרציונאלי" ברי לכל ש"הרגש" מהווה את הקטר המרכזי בהתהליך קבלת ההחלטות של הלקוחות ובמיוחד בתחום התיירות.

כל פוסט המכיל לפחות אלמנט אחד משלושת הקריטריונים האלו יצליח לפחות במידה מסוימת. רשומה שמכילה יותר מקריטריון אחד היא רשומה מנצחת, כזאת שיוצרת עניין ושיח בין הקוראים.


בכדי שיהיה קל לזכור כדאי לשים לב שהמילה ערך
היא גם ראשי תיבות של שלושת הקריטריונים לפוסט מנצח: עניין. רגש. כדאיות


אם יש לכם דוגמאות לרשומות מוצלחות אנא שתפו.
הערות רעיונות והצעות יתקבלו בברכה.

5 תגובות:

  1. ובכן, עוררת ענין. וגם רגש. ובהחלט נראה שהכדאיות מסתתרת אי שם בין השורות גם עבורי. אבל אני מחכה להמשך. דבריך תמיד מאירים את עיני, ומוסיפים ערך מוסף גם בהתנהלותי בעבודה כיועצת נסיעות ובכלל. תמיד טמון בהם דבר חכמה, תובנה חשובה, שנותנים לי כלים מענינים וחדשים להתמודדות. נכונה לשמוע עוד, ולהשמיע גם.

    השבמחק
  2. הי יוסי, הדברים חקוקים בסלע.
    עם זאת, המטרה שלנו כסוכנים היא למכור והרבה. לצורך כך לא מספיק לדעת לכתוב רשומות מעניינות מרגשות וכדאיות - כי אם אין לנו כסוכנים התמחות ספציפית במשהו - אין סיבה לרכוש דווקא מאיתנו. הלקוח יקרא יתרשם יהנה וצפוי לרכוש במקום אחר. הבסיס הוא התמחות (!) והשיווק ע"י שיחה ברשת חברתית בא רק במקום שני.רוב המשרדים לא מתמחים במשהו ספציפי כי בעבר ההתמחות היתה במתן שירות טוב. היום "חייבים" להיות מומחים במשהו ואם לא אז נצטמצם אט-אט עד שניאלץ לסגור/למכור/להתמזג...

    השבמחק
  3. רותי תודה מצפה לנו מסע מעניין מאוד אני בטוח .
    עופר, התמתחות לעניינו היא בדיוק מילה נרדפת לתוכן.
    בכדי שלקוח ידע שאתה מומחה אתה צריך להרשים אותו בתוכן רלוונטי או לחילופין לדאוד שמישהו אחר יעיד עליך שאתה מומחה. המישהו הזה צריך להיות מוערך לפחות על ידי החברים שלו. מכאן לרשת החברתית קצר מאוד ואם בכלל.

    השבמחק
  4. איך לא ידעתי שיש לך בלוג?
    מעניין מחכים אבל הכי כיף לי הצילומים שלך שיש בהם רגש פיוטי, ענין וחוכמה בלי מילים. למרות שאני פטפטנית לא קטנה התמונה אהובה עלי מן המילים.

    השבמחק
  5. יפה תודה
    ד"ש לאוסטרליה ולאוסטרלי .

    השבמחק