יום שני, 12 ביולי 2010

פתיחת חנות פרחים בפייסבוק שתייצר גם הכנסות

כחבר כותב במתחם המומלץ בפייסבוק Active And Marketing נדרשתי לתרגיל של פיתוח עסקים בפייסבוק לחנות פרחים שכונתית קיימת.
להלן הפוסט שכתבתי כהצעה לבעל "החנות השכונתית" למכירת פרחים
 *********************************************************************
לכבוד

מר יפרח גבעולי



הנדון :פתיחת חנות וירטואלית ודף פייסבוק לחנות הפרחים השכונתית שלך מתוך כוונה ליצירת מכירות באמצעות הרשת החברתית

לא כל חנות או עסק שקיימים בעולם הקונבנציונאלי מתאימים להעתקה ויצירת ערך כלכלי ברשתות החברתיות

למכור פרחים בחנות השכונתית זה דבר אחד למכור פרחים ברשת החברתית זה דבר אחר לגמרי.

לעסק "השכונתי" הקיים מומלץ לפתוח דף פייסבוקי שעיקרו פעולות תדמית ומיתוג שתכליתם אינה מכירות .
מכוון שאין זו תכליתית פנייתך ותשובתי זו לא ארחיב עליה כאן

אז מה כן ? ואיך מוכרים באמת ?

הרשת החברתית היא קודם לכל חברתית , כלומר אתה בעצמך והיכולת שלך להתחבר חברתית הם שיקבעו גם את היכולת שלך למכור פרחים בסופו של התהליך.

קודם לכל אתה צריך ללמוד להיות חבר או במילים אחרות לענייננו  יועץ

ברוך הבא לכרטיס הביקור החדש שלך – יועץ פרחים – מומחה לפרחים וצמחים.

מה המודל העסקי ?


יצירת ערכי מידע וידע על פרחים וצמחים, מקור להווי וחוויות הקשורים לעולם הפרחים, להיות הויקי של הפרחים והאוהבים אותם ברשת החברתית, להוות פורטל בכלל לכל מה שקשור בפרחים וצמחים. (הקפד שלא להציע קנייה ישירה בדף האוהדים!)

לאחר הצלחה מיצובית שלך כמומחה ויועץ בתחום, צור שרשרת הסכמים עם חנויות פרחים ומשתלות, חנויות ספרים, תערוכות פרחים בארץ ובעולם, מסלולי טיול סביב פרחים וחבילות תיור בדגש פרחים וטבע, עיתונות מקצועית לגננים ואוהבי פרחים, ספקי חומרי דשן והדברה לפרחים ועוד.

הרווח שלך יהיה מהפניית לקוחות פוטנציאלים לרכישת כל מה שקשור ישירות ועקיפין למושג פרח

איך מתחילים?

פתח דף אוהדים המכוון להיות מרכז ברשת לנושא לדוגמא :" מתחם הפרחים של ישראל " , "מדברים בפרחים" וכו

התחל לייצר מידע וידע בכל מה שקשור לפרחים כך שכל מי שיעלה בדעתו כל נושא שקשור לפרח החל מאיזה פרח מתאים לשתול העונה ועד מה מסמל כל פרח בזר, איזה זר מביאים לאיזה אירוע, סיפורי פרחים , על ספרות ופרחים, טיולי פרחים ופריחה בארץ ובעולם, הקשר שבין ריח הפרחים ונפש האדם, פרחים ושירים, חיי המין של הפרחים, צמחי מרפא, צמחי תבלין ועוד ועוד ועוד

עם יצירת קהל האוהדים הקפד לפתח קהילה המפתחת שיחות והחלפת דעות בינה לבינה ולא רק בין החברים לבניך כמרכז (אתר חברים פעילים ושתף אותם באחריות לניהול הקהילה), הצלחת האתר תלויה ביכולת שלך ליצר חברותא בין המשתתפים , מקום לשותפות בחוויות ויצירת ידע משותף.

במקביל ליצירת הקהילה ,שהיא כלי ואמצעי ולא מטרה עבורך, חפש את הדרכים ליצירת לידים לעסקאות , לדוגמא מודעות בעמוד הבית שלך המפנות לבתי עסק רלוונטים (רווח מהפניות או מפירסום), מבצעים מיוחדים והנחות לאוהדי הדף (הקפד להרוויח מההפניות), השג מחירים מיוחדים לחברי הדף ואל תסתיר מהם שגם אתה מרוויח מכל רכישה שלהם ובכך הם תורמים לקיומו ושיגשוגו של הדף שהם אוהבים.
צור ארועים לחברי הקהילה סביב ארועים קיימים הרלונטים (לדוגמא תערוכות פרחים קבע גם פגישת קהילה במסגרת התערוכה כח תבטיח השתתפות גבוהה) וכו.



תהיה חבר, תפיץ את אהבת הפרחים וריחם עם האהבה תגיעה גם ההכנסה.



בהצלחה 
יוסי




7 תגובות:

  1. רשמת בכתבה:
    "הקפד שלא להציע קנייה ישירה בדף האוהדים"

    למה?
    אני עושה אחלה קבוצה וזה די מצליח..

    השבמחק
  2. הי רואה חשבון ,
    מכוון שזו רשת חברתית ולא אתר מכירות או קניות הקוד המקובל הוא להציג עניין כדאיות או רגש בהודעות , המערכת אינה תומכת ואינה אמורה ליצר סביבת הזמנות מכל סוג ומי אלה להיות המשחק המקדים שלפני תהליך המכירה.

    בברכה
    יוסי

    השבמחק
  3. הרעיון של "להיות חבר" העומד בבסיס השימוש במדיה החברתית ככלי שיווקי אכן בא לידי ביטוי בייעוץ המקצועי. ניתן להשליך על ענפים אחרים והרעיון כולו נכון ומתאים.

    השבמחק
  4. תכלס, כמה מכירות חנות פרחים יכולה לקבל מדף אוהדים בפייסבוק?

    השבמחק
  5. לדעתי חנות פרחים בתל אביב עדיפה על פייסבוק. ככה רואים מה קונים.

    השבמחק
  6. אני פתחתי חנות פרחים בתל אביב.אתה ממליץ לי לפרסם את החנות שלי בפייסבוק?http://tulipflowers.co.il/

    השבמחק