יום רביעי, 14 באפריל 2010

הצעה לנוסחה ליישום מוצלח של מדיה חברתית (פוסט טיפ שכתבתי באתר של זוהר אוריין)

העולם כולו עומד על שלושה דברים כבר אמרו במקורותנו ונכון עקרון השלושה גם למדיה החברתית.
בארגז הכלים רצוי שיהיה סרגל כלשהו שיוכל לנבא הצלחה החל מרמת ההודעה הבודדת ועד המערכת החברתית המסוימת כולה.
אמנם אתגר זה נראה כמעט מתמטי ואני מבקש להציע את מרכיבי הנוסחה להצלחה להלן :

עניין ו\או כדאיות ו\או התרגשות = הצלחה

כלומר להצלחה דרוש לפחות מרכיב אחד משלושת המרכיבים עניין\כדאיות\רגש ובכל מקרה שמתקיימים שלושת התנאים גם יחד הרי שהצלחה כנראה בטוחה.
כאמור נכונים ויפים הדברים מרמת ההודעה הבודדת ועד לרמת תיכנון וביצוע האתר או המערכת כולה.
רגע לפני הלחיצה על "האינטר" בדקו האם בעיניי המתבונן הקורא (ולא בעיני הכותב!) המסר כדאי או מעניין או מרגש אם תענו בחיוב לפחות פעם אחת לחצו על "האינטר".

זכרו "הכל בעיני המתבונן" הכללים האלו מובנים מאלהם אך אנחנו נוטים להיכשל ולבחון אותם בעיני עצמנו ולא בעיני הקוראים . פעמים רבות מה שמעניין אותנו מעניין גם את הקורא ומצליח לנו .


הרחבה קטנה בעניין הכדאיות כמעט כל הגופים המסחריים המפרסמים במדיות החברתיות מפרסמים את מה שכדאי להם ולא בהכרח לקונה ובכך חוטאים גם לעקרון כי מודעה לא יכולה להיות פרסומת מטעם אלה רק בתנאי שהיא נכונה כלכלית בעיני המתבונן האובייקטיבי

תגובה 1:

  1. ההערה שלך מעניינת, יוצרת התרגשות ובוודאי כדאי להשתמש בה.

    השבמחק