יום ראשון, 28 בפברואר 2010


י"ד אדר תש"ע

חג פורים שמח

משנכנס אדר מרבים בשמחה.

ראשון לציית לצו השמחה והתחפושת ובאופן טבעי הוא הטבע בעצמו.
מדרונות ההרים והשדות מתקשטים בצבעים וארשת של עליצות, המדבר לובש לכבוד החג פלומה ירוקה הזרה לאופיו ונופו, בדרום הקרוב אדום הכלניות ממלא מרחבים מלוא העין, הסגול העדין של השלח כובש לו מרחבים בנוף ובתוך זה בוהקות נקודות התכלת של לשון הפר ומקור החסידה הגדול . ממש מפגן מרהיב לתחפושת ואיפור מעשה הטבע להתפאר

למרות האופי השמח והקופצני של החג ביהדות מיחסים לו קדושה וחשיבות אפילו יותר מאשר ליום הכיפורים בכבודו ובעצמו (על כיפורים אמרו כ-פורים). ובאמת אם חושבים על זה, שמחה זה דבר רציני מאוד. שמחה אמיתית , הכוונה לכזו הנובעת מעומק הלב והנפש. שמחה כזו יכולה להתקיים רק אם אנחנו באמת שלמים, מובנים ומבינים לעצמנו והסובב אותנו וזו כבר מצוות שמחה שאינה פשוטה כלל.

חג פורים מסמל גם את הצלתנו מכליה ואבדון, המן הצורר ביקש להשמיד את כל היהודים בטענה האנטישמית הקלאסית ככתוב במגילה " ואת דתי המלך אינם עושים". מעולם לא באמת קיבלו אומות העולם את היהודים היושבים בתוכם וכך כתוב גם במגילה: "ישנו עם אחד,מפוזר ומפורר בין העמים,ודתיהם שונות מכל העולם" טענות שונות ומשונות היו אמתלה לשנאת יהודים וכאז גם היום עומד צורר ומאיים להשמיד אותנו. יש במגילה את מה שעלינו לעשות באדיקות גם בימנו.

לערוב האחד לשני ולעמוד איתן מול גילוי של שנאה כנגד כל אדם באשר הוא אדם בכלל וכנגד יהודים בפרט ,שנשכיל לסייע לחלשים בתוכנו "ומתנות לאביונים" כמקור לכוח שמחה ואושר לעצמנו.
אני מאחל לנו שגשוג ופריחה כמו בטבע לקראת החג, שנצליח אפילו לרגע לשמוח מתוך השלמות והאיזון הנדרשים לשמחה אמיתית ומלאה

חג פורים שמח

יוסי פתאל

"עַל כֵּן קָרְאוּ לַיָּמִים הָאֵלֶּה פוּרִים עַל שֵׁם הַפּוּר עַל כֵּן עַל כָּל דִּבְרֵי הָאִגֶּרֶת הַזֹּאת וּמָה רָאוּ עַל כָּכָה וּמָה הִגִּיעַ אֲלֵי"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה