יום שישי, 19 בפברואר 2010

ספקים בינלאומיים לשיווק ישיר פונים עם תכניות עמלות לסוכני נסיעות

מי היה מאמין שאתר אינטרנט מהגדולים והמובילים בעולם (אורביז) יפתח תוכנית עמלות לסוכנים.

כך חולפת לה תהילת העולם של השיווק הישיר של חב התעופה וספקים מקומיים, ועוברת למג-קונסלידטורים בינלאומיים.
במקום להיות סוכני יאט"ה יהפכו יותר ויותר סוכנים לסוכני הסכם עם ספקים בינלאומיים כמו אורביז אקספידיה ועוד 
במקום להזמין כרטיסי טיסה באצמעות ה-GDS בלבד יזמינו סוכנים יותר ויותר באמצעות ספקים בינלאומיים הפועלים מחו"ל ויהיו חברים ברשתות סוכנים וספקים בינלאומיות ההולכות ומתפתחות ברשתות החברתיות.
מרבית "אתרי השיווק הישיר בלבד" מציעים כבר היום תוכנית עמלות לסוכנים כולל מגוון כלים טכנולוגיים לשילוב באתריהם הפרטיים. אקספידיה שהיא הגורם הגדול ביותר בשיווק באינטרנט  אף הגדילה לעשות ופתחה לאחרונה 100 סניפים בעולם האמיתי , מי היה מאמין.
באופן פראדוקסאלי  כניסת גורמים בינלאומיים לשווקים מקומיים הפכה לבעיה של הספקים המקומיים שבעבר נהוג היה לחשוב כי בעת צרה יעברו לשיווק ישיר ובכך יפתרו בעיותיהם .
העמדתם של הספקים המקומיים ובעיקר חברות התעופה הישראליות בסרגלי השוואה בינלאומיים באמצעות ספקים בינלאומיים מציגה אותם בפרופורציה בינלאומית דבר הממזער אותם בתרתיי משמע.
נפילת החומות של הגדרת השוק המקומי בו לחברות תעופה הישראליות הייתה לפחות מראית עין של גודל ודומיננטיות הופכת לאתגר הגדול הבא אתו יצטרכו להתמודד. חברת אל על אף הגדילה לטעות כאשר התפשטה ממערכותיה המקומיות בה היה לה יתרון מובהק ומיהרה להשתלב במערכות הפצה בינלאומיות המציבות אותה בנחיתות מובנת מול אופן הצגתן של מתחרותיה הזרות החברות בבריתות הבינלאומיות .

הסוכנים ימשיכו לפתח את כישורי הסחר הבינלאומיים ע"ח כישורי ההזמנות במערכות המקומיות (GDS ואתרי ספקים מקומיים.) 
לינק לכתבה תחת הכותרת : Orbitz for Agents to Pay Travel Agents Commissions
 ניתן למצוא כאןhttp://bit.ly/a3ST3Q

שבת שלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה